Вітаю всіх гостей! Данний блог створений для вчителів початкових класів, дбайливих батьків та допитливих учнів. Тут ви зможете знайти дуже багато корисної та цікавої інформаціі!!!! Сподіваюся,що Вам сподобається!!!!


Шановні учні та батьки 3 класу, колеги, користувачі блогу!

17 березня 2014 р.

Як подолати труднощі в навчанні у першокласників?

















Як же можна допомогти дитині подолати ці труднощі? Як зробити так, щоб початок навчання в школі не перетворилося для неї в непосильний і нелюбимий обов'язок?
По-перше, відстаючий дитині треба допомагати. Не просто підтримувати морально, не просто забезпечувати дотримання режиму дня і умов для занять - а саме допомагати зрозуміти і засвоїти те, що дається їй важко. Можливо, ще раз перечитати з ним главу в підручнику. Можливо, на наочному прикладі (на яблуках-морквина) продемонструвати, як вирішується задачка. Можливо, власноруч виготовити картки для запам'ятовування таблиці додавання ...
Тому що на уроці ваша дитина могла відволіктися, або він просто не встигає стежити за ходом пояснення вчителя, або не може ще сама себе організувати до виконання завдань, або щось ще ... Але все це не привід, щоб у її знаннях залишався пробіл. Так, це означає - витратити свій час, сили і нерви. Але ж і окупляться ці зусилля сторицею.
Хочу застерегти батьків від гіперопіки: допомогти з навчанням - це не означає «зробити за неї». Вирішивши за дитину задачку, ви не навчите її мислити, зібравши за неї портфель - не привчите до організованості. Пам'ятайте: і вам слід зрозуміти, і дитині необхідно пояснити одну просту істину - в школу ходять не за оцінками, а за знаннями. Були б знання - оцінки прикладуться.
Тому - правило друге: не зациклюйтеся на оцінках. У першому класі їх ще не ставлять, але це лише до пори-до часу. І крім того, все одно існує система заохочень і покарань. Так от, сенс навчання в школі - не збиральництво заохочень, а накопичення знань і умінь. І тому виконане мамою чи здуте в однокласника на перерві домашнє завдання, навіть оцінене відмінно,  має нульову цінність. Постарайтеся донести це до своєї дитини і краще в гумористичній, а не в повчальної формі - так буде краще сприйнято.
Ніколи не сваріть дитину за оцінку. Якщо вже у вас і буде привід з'ясувати стосунки, то тільки з приводу відсутності знань, а не наявності двійок, це - дві великі різниці.
Правило третє: боротися треба не з зовнішніми проявами неуспішності (оцінками), а з її причинами. Це може бути слабка концентрація і стійкість уваги, невеликий об'єм оперативної або довготривалої пам'яті, слабка вольова регуляція поведінки, слабкий розвиток логічного та абстрактного мислення, недорозвиток дрібної моторики пальчиків.
Всі ці «відсутні» якості можна розвинути спеціальними вправами. Порадьтеся з педагогом, зі шкільним або дитячим психологом, вони порекомендують вам комплекс вправ, який допоможе поліпшити ситуацію. Повірте, все подібного роду проблеми вирішувані. Від вас буде потрібно лише регулярність і наполегливість у виконанні завдань.
Правило четверте: постарайтеся не пропускати заняття. Дитина тільки починає навчання, тому дуже важливо привчити її до думки, що систематичне відвідування дає можливість не накопичувати прогалини і не вчитися в авральному режимі. Якщо дитина звикне до пропусків вже з першого класу - далі їй буде все складніше: засвоїти шкільну програму (особливо математику і письмо) , яка побудована таким чином, що весь наступний базується на основі попереднього матеріалу, тому численні порожнечі приведуть до неміцності «будівлі» і згодом до повного "обвалу".
Правило п'яте: намагайтеся підтримувати контакт з учителем. Ви повинні уявляти собі, як проходить навчальний процес, повинні розуміти, що являє собою вчитель вашої дитини. Причому було б дуже бажано, щоб, навіть якщо ні те, ні інше вам категорично не подобається, у відкритий конфлікт з учителем ви не вступали - адже ваша дитина в цьому випадку буде «у відповіді за все».
Нехай навіть школа чи вчитель вас абсолютно не влаштовує, але, врешті-решт, ваша дитина проводить там лише 4 години з 24, а це означає, що вам цілком під силу вдома «надолужити згаяне». Так, ви в цьому не фахівець. Так, не вам за це платять зарплату. Але дитина-то - ваша, і це - головне.
Якщо ж учитель вам подобається, ну або хоча б просто влаштовує - тим більше не лінуйтеся виявляти своє ставлення.. Вчителі - теж люди, і чим більше приємних емоцій у вчительки буде асоціюватися з вашою дитиною (причому я не маю на увазі подарунки та підношення - а просто звичайний людський позитив), тим більше цього позитиву і дитина отримає від неї: ось так на практиці виглядає кругообіг речовин у природі ...
Правило шосте і найважливіше: будьте завжди на стороні вашої дитини. Неуспішність у школі - і так важке для неї випробування, тому вона чекає підтримки хоча б від рідних їй людей, вона розраховує, що ви будете її любити такою, якою вона є, а не «за умови, що ...» Тому - не звинувачуйте малюка в лінощах, невмілість, недолугості, неуважності і взагалі в усіх мислимих гріхах. Зрештою, навіть якщо ці якості йому і властиві - то вони в чималому ступені і ваша заслуга, адже не з неба ж ваша дитина до вас впала ...
Постарайтеся утриматися від оцінювання сина або дочки - їм цього вистачає і в школі. А от від вас дітям необхідна підтримка і підживлення енергією. І тверда впевненість у тому, що їх - будь-яких - люблять!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...