Вітаю всіх гостей! Данний блог створений для вчителів початкових класів, дбайливих батьків та допитливих учнів. Тут ви зможете знайти дуже багато корисної та цікавої інформаціі!!!! Сподіваюся,що Вам сподобається!!!!


Шановні учні та батьки 3 класу, колеги, користувачі блогу!

11 листопада 2014 р.

Технології навчання в початковій школі. Технологія навчальної гри

Технологія навчальної гри

Ділові ігри - педагогічне моделювання різних управлінських і виробничих ситуацій з метою навчання окремих особистостей і їх груп прийняттю рішень
( Д.Г. Левитес ) .Вихідні ідеїМ.В.Кларін виділяє наступні особливості навчальних ділових ігор:м:· В ході навчальної гри учні оволодівають досвідом діяльності , схожим з тим , який вони отримали б у дійсності;· Навчальна гра дозволяє учням самим вирішувати важкі проблеми , а не просто бути спостерігачами ;· Ігри створюють потенційно більш високу можливість перенесення знань і досвіду діяльності з навчальної ситуації в реальну ;· Навчальні ігри забезпечують навчальне середовище , негайно реагує на дії учнів .У структурі навчального процесу на основі гри можна виділити чотири елементи - етапи.1 . Орієнтація .Учитель представляє досліджувану тему , знайомить з основними уявленнями , які в ній використовуються. Далі він дає характеристику імітації та ігрових правил , огляд загального ходу гри.2 . Підготовка до проведення .Учитель викладає сценарій , зупиняючись на ігрових завданнях , правилах , ролях , ігрових процедурах , правилах підрахунку очок , зразковому типі рішень в ході гри. Після розподілу й між учасниками проводиться пробний " прогін " гри в скороченому вигляді.3 . Проведення гри як такої.Учитель організовує проведення самої гри , по ходу справи фіксуючи слідства ігрових дій ( слідкує за підрахунком очок , характером прийнятих рішень) , роз'яснює неясності і т.д.4 . Обговорення гри .Учитель проводить обговорення , в ході якого дається описовий огляд -характеристика " подій" гри та їх сприйняття учасниками , що виникали по ходу справи труднощів , ідей , які приходили в голову , і т.д. , спонукає дітей до аналізу проведеної гри . Особливу увагу при цьому нерідко приділяється зіставленню імітації з відповідною областю реального світу , встановленню зв'язку змісту гри зі змістом навчального курсу або курсів . Одним з результатів обговорення може бути і перегляд гри , збір пропозицій щодо внесення до неї поправок , змін. Дії викладача та учнів . У процесі проведення гри вчитель виступає в декількох " ролях " ІнструкторНеобхідним для участі в грі є розуміння правил , уявлення про наслідки ігрових дій . Однак багаторічна практика показує , що вчителю не варто прагнути до максимально докладного , повного роз'яснення всіх деталей гри. Багато правил по-справжньому уясняются учасниками лише по ходу гри - і в цьому гра схожа на життя. Надмірне інструктування до початку самої гри може заплутати учнів або призвести до зниження їх інтересу . В принципі , інструктування краще звести до мінімуму. Що ж до обговорення наслідків тих чи інших ігрових рішень , " ходів " , то їх має сенс проводити вже після завершення ігрового дії , коли їх зміст стає більш ясним для учасників.Суддя- реферіХід гри безумовно потребує контролю і якоюсь мірою керівництва з боку вчителя. Організаційна сторона його діяльності забезпечує педагогічну результативність гри . Це позначається , наприклад , на характері розподілу ролей , при якому вчитель прагне домогтися активного включення всіх дітей у діяльність .Діючи в якості рефері , вчитель лише підтримує хід гри , тобто дотримання ігрових правил ( правил взаємодії між граючими ) , але - в ідеалі - не втручається в нього.ТренерУ певному сенсі вчитель виступає і в якості тренера. Він може навіть давати учням прямі підказки , спрямовані на те , щоб допомогти їм повніше використовувати можливості гри . Йдеться про підказки , що допомагають дітям використовувати потенціал ігрової дії (наприклад , які можливості дає те чи інше правило , який вибір дій пов'язаний з тим чи іншим поворотом сюжету і т.д.). У число тренерських дій вчителя входить і пряме підбадьорювання нерішучого учасника) .Викладач - ведучийДана роль відноситься до завершального гру обговоренню. У ході цього обговорення вчитель уникає " пропонувати " класу свої висновки і узагальнення , але, швидше , ставить перед учнями такі питання , які спонукають їх зіставляти ігрову модель і імітовані реальні явища , обдумувати зв'язки між змістом гри і досліджуваним предметним матеріалом. Чимало творчих ідей і узагальнень можна виявити в спільному обговоренні , якщо попросити учнів запропонувати свої власні поправки і доповнення до сценарію або правилами гри.Орієнтовна схема організації і самоорганізації навчальної діяльності у діловій грі1 . Ознайомлення з імітаційної моделлю об'єкта .1.1 . Організаційно-технологічна структура виробництва або його підрозділу , імітована в даній грі: а ) виробничі підрозділи , виокремлені з реального організаційної структури для цілей гри ; б) зміст діяльності цих підрозділів ; в) взаємозв'язок виробничих підрозділів . 1.2 . Рольовий розподіл обов'язків учасників гри: а ) обов'язки учасників , зумовлені змістом імітованої діяльності ( що конкретно повинен робити кожен у відповідності з наявним на виробництві посадовою, розподілом обов'язків) ; б) характер прийнятого на виробництві взаємодії: які конкретно питання вирішуються працівником самостійно , що вимагає узгодження з іншими підрозділами або вищестоящими інстанціями ; в ) принципи розподілу обов'язків з урахуванням сформульованих вимог (рекомендації викладача , що склалося в групі рольовий розподіл , облік минулого досвіду учасника, особиста ініціатива , колективне рішення ) ; г ) характер формального та неформального спілкування в процесі гри. 1.3 . Необхідний інструментарій та інший ігровий матеріал , організація робочого місця. 1.4 . Вимоги до кінцевого результату діяльності: а ) індивідуальні результати , що включаються в кінцевий продукт діяльності ; б) кінцеві результати роботи колективу ; в ) оформлення результатів навчально -ігрової діяльності .   2 . Самоорганізація індивідуальної та колективної діяльності .2.1 . Визначення цілей квазіпрофесійної діяльності: а ) цілі ігрового колективу ( виробничі , організаційні , вдосконалення способів дій і вирішення завдань ) ; б) індивідуальні цілі і завдання , які повинні бути вирішені кожним учасником і підрозділом (професійні , організаційні , міжособистісні , розвиток і вдосконалення якостей спеціаліста) ; в ) уточнення характеру результатів , які повинні бути отримані окремими учасниками , підрозділами , організацією в цілому ( проміжні , кінцеві , їх рівень). 2.2 . Визначення вимог до учасників гри: а ) до "фахівців " певного профілю ( до їх знань , умінь . досвіду , готовності вирішувати стандартні і нестандартні задачі , до дій у непередбачених ситуаціях) ; б) до посадових осіб - членам виробничого колективу , діяльність яких відтворюється у грі (прийняття відповідальності , яку покладає на них колектив , дотримання виробничої дисципліни , встановлення системи ділових відносин) : в) до членів ігрового колективу (швидкість включення в ігрову ситуацію , компетентність , коректність поведінки , доброзичливість , свідоме і вільне дію, передбачає максимально ефективне використання своїх можливостей і їх вдосконалення) .   3 . Вибір системи " оцінки - санкції" :а ) розробка критеріїв оцінки дій і вчинків " посадових осіб" і способів такої оцінки - формалізованих і неформалізованих ; б) підготовка " платіжної матриці " (якщо вона передбачається ) - системи заохочень та штрафів за успішні рішення або порушення правил прийняття рішень , регламенту гри; в) передбачення можливості вироблення оцінок і санкцій самим колективом гравців у процесі гри .Таким чином , у діловій грі як формі навчання навчається знаходиться в активній позиції по відношенню як до предметної , так і соціальної стороні його квазіпрофесійної діяльності ( Вербицький А.А. ) .

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...