Вітаю всіх гостей! Данний блог створений для вчителів початкових класів, дбайливих батьків та допитливих учнів. Тут ви зможете знайти дуже багато корисної та цікавої інформаціі!!!! Сподіваюся,що Вам сподобається!!!!


Шановні учні та батьки 3 класу, колеги, користувачі блогу!

17 березня 2014 р.

Чому виникають труднощі в навчанні у першокласників?










Ну здавалося б - що там складного? Що там вчити? Прочитати вірш, написати паличок-гачків рядок - ось і вся премудрість ... на наш, дорослий, погляд. На жаль, ми дуже швидко забуваємо, як самі мучилися в першому класі з цими паличками в зошитах і з неслухняними літерами, розбігаються перед очима ...Що ж відбувається на першому році навчання з маленькою людиною, в чому взагалі виражається ця горезвісна «неуспішність»?Психологи виділили ряд труднощів у навчанні першокласників:  Близько 20% діток пропускають літери на листі. Відбувається це з різних причин: хтось погано концентрує увагу, а в когось низький рівень розвитку  фонематичного слуху і взагалі здатності сприймати інформацію «на слух» (що цілком можна розвинути). Приблизно стільки ж дітей постійно припускаються помилок на письмі, хоча вчать всі правила (а от застосувати їх не можуть). Зазвичай це пов'язано з проблемами розвитку уваги, його об'єму і концентрації, а також короткочасної пам'яті. Це не фатально і теж коригується спеціальними вправами. Ще приблизно 17% учнів страждають від того, що катастрофічно неуважні і розсіяні: вони, в принципі здатні і позитивно пов'язані (принаймні, на перших порах) до навчання, постійно щось втрачають, забувають і плутають. А ще  10% малюків постійно забувають вдома навчальні предмети - книжки, зошити, пенали, форму на фізкультуру, змінне взуття, вони є дуже неорганізовані. У них низький рівень концентрації і стійкості уваги, слабка вольова регуляція поведінки, але і це теж піддається психологічної корекції. Близько 15% діток мають специфічну неуспішність через поганий розвиток логічного і абстрактного мислення - у них великі проблеми з математикою. 13% дітей страждають від того, що абсолютно непосидючі. Урок триває 35 хвилин і, незважаючи на фізкультпаузи і часту зміну видів діяльності, такі  дітки все одно не мають сил «висидіти» належний час, щоб не відволікатись самим і не заважати іншим. Пояснюється це особливостями моторного розвитку та низьким рівнем розвитку вольової сфери, найбільш сильно страждають такими порушеннями діти з гіперактивністю. Приблизно стільки ж дітей не здатні переказати текст, прочитаний учителем або самостійно, або навіть скласти зв'язну розповідь по картинці. Причинами цього можуть бути слабкий розвиток логічного запам'ятовування, низький рівень розвитку мови і образного мислення. Ще приблизно стільки ж дітей не розуміють пояснень вчителя з першого разу (їм доводиться все «розжовувати»): вони або соромляться запитати і накопичують «прогалини» у знаннях, або постійно перепитують буквально кожне слово і заважають роботі всього класу. Це відбувається через слабку концентрації уваги, малого обсягу уваги, а також невміння «змусити» себе зайнятися тим, що складно і / або нецікаво. Приблизно 10% дітей мають катастрофічно «брудні» зошити. Вони ніби не здатні «нормально» намалювати навіть найпростіші елементи, їх букви криві і розповзаються. І в спробі привести їх в порядок ці діти весь час щось підтирають і виправляють, що, звичайно, тільки посилює несамовите видовище. Відбувається так через недорозвинення дрібної моторики пальчиків: в дошкільному віці такі малюки дуже мало малювали, ліпили і вирізали. Стільки ж діток з велики зусиллям запам'ятовують таблицю множення через погану механічну і довготривалу пам'ять і слабку концентрацію уваги. І такий жсамий відсоток першокласників не в змозі працювати самостійно - ні в класі, ні вдома. Є і варіації на цю тему: дитина не може самостійно працювати в класі, але вдома у нього це виходить - і навпаки. Це обумовлено різною швидкістю протікання психічних процесів у малюків: що легко і швидко зроблять холерик і сангвінік, то повільному «тугодума» флегматику на уроці ніяк не встигнути - зате вдома він «своє візьме». Якщо ж, навпаки, дитина не може працювати вдома, хоча, за відгуками вчителя, цілком встигає на уроках - задумайтеся про те, чи забезпечені їй вдома необхідні для роботи умови (а це не тільки наявність столу і стільця, а й комфортного, тихого приміщення для занять, нормальної психологічної обстановки), або - чи не занадто ви нею опікуєтеся. Деякі діти, що називається, «не вміють себе вести»: вони голосно коментують те, що відбувається на уроці, поведінку вчителя та оцінки, не реагують або негативно реагують на зауваження. Зазвичай це викликано сімейними проблемами, найчастіше - перенесенням складних відносин з мамою або бабусею на вчительку. Є ще окрема підгрупа дітей, проблема яких полягає в слабкій орієнтуванні в просторі. Вони довго, мало не кілька тижнів, не можуть запам'ятати розташування свого класу в школі, місце розташування туалету, їдальні, роздягальні - тому вони часто губляться в «трьох соснах» і запізнюються з перерви на урок. Деякі дітки слабо орієнтуються навіть у власному зошиті, і прохання вчителя «відступити три клітинки зверху і на десять зліва» повергає таку дитину в ступор. Це теж - «домашнє спадщина»: ймовірно, дитина не була привчена до самостійності, з нею мало займалися або робили все «за неї».Отже, як бачимо, за винятком складнощів, пов'язаних з фізіологічними особливостями дитини або з наявними у нього порушеннями, більшість шкільних проблем все ж таки «родом з сім'ї»: когось не навчили правилам поведінки, когось занадто опікали, з кимось мало займалися і не розвинули в дитини пам'ять, увагу, моторику пальчиків.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...