Вітаю всіх гостей! Данний блог створений для вчителів початкових класів, дбайливих батьків та допитливих учнів. Тут ви зможете знайти дуже багато корисної та цікавої інформаціі!!!! Сподіваюся,що Вам сподобається!!!!


Шановні учні та батьки 3 класу, колеги, користувачі блогу!

19 березня 2014 р.

Рекомендації батькам - прищеплення любові до навчання



Щоб ваша дитина була успішною, 
ви маєте звернути увагу на таке:

1. Техніка читання.За оцінками психологів, на успішність дитини в школі впливає 200 факторів. І існує фактор номер один – швидкість та усвідомленість читання.Дитині-школяру необхідне оптимальне читання. Це читання зі швидкістю розмовної мови, тобто в темпі від 120 до 150-ти слів за хвилину. Саме за такої швидкості досягається краще розуміння тексту.Досвідчені вчителі відзначають: у 6-8-х класах успішно встигаючими в основному були ті, хто наприкінці початкового навчання читав 130-170 слів за хвилину, учнями із середнім рівнем навчальних досягнень - 100-140 слів за хвилину, а з низьким - 80-90 слів за хвилину.За низької швидкості читання учню старшої школи і 24-х годин не вистачить, щоб прочитати все з домашнього завдання. Таким чином, він приречений на низький рівень успішності. Швидко читають зазвичай ті учні, які читають багато. У процесі читання вдосконалюються оперативна пам'ять і стійкість уваги. Від цих двох показників залежить розумова працездатність.Діти мають різний темперамент. Холерики, як правило, вимовляють 150 слів за хвилину, сангвініки - 130 слів за хвилину. А ось флегматики та меланхоліки на рівень 120 слів за хвилину навряд чи вийдуть. Але природа розпорядилась так, що більшість наших учнів є холериками та сангвініками.2. Треба розбудити інтерес до читання.Часто батьки пишаються тим, що діти читають «дуже товсті книги». Це книги для дорослих. Від них користі молодшому школяру не буде. Діти читають поверхово, уловлюють лише основний зміст книги. Таке читання веде до звички пропускати описи природи, характеристики героїв тощо. А буває, читання дитиною книги для дорослих веде до лиха. (Хлопчик в 11 років прочитав книгу «Брестська фортеця» з описом життя захисників цієї фортеці. У дитини була тривала депресія.)Стежачи за читанням дітей, треба прагнути до того, щоб книги були різноманітної тематики: пригоди, казки, розповіді про тварин, про музику тощо.У вихованні любові до книги в дітей молодшого шкільного віку має значення наявність хороших дитячих книг удома. Це дасть можливість обмінюватись книгами з товаришами, обговорювати їх.Дуже добрий прийом, коли дорослий починає читати книгу вголос. На цікавому місці зупиняється, а далі читає дитина. Тому що всім хочеться знати, що відбудеться з героями далі.За програмою у школі вивчаються певні твори. Можна удома вечорами читати ці твори цілком уголос усією родиною по черзі.Батьки повинні подбати про те, щоб дитина знала прізвище автора й назву книги. Треба поговорити про те, які книги цього автора вже знайомі дитині.Для молодших школярів велике виховне значення має розглядання ілюстрацій у книзі. Ілюстрації допомагають зрозуміти та запам'ятати прочитане.Треба намагатись, щоб діти розповідали про прочитане, а дорослі жваво цікавилися сюжетом книги. Тривалість домашнього колективного читання - не більше 40 хвилин. Читання вголос - корисне тренування для дітей, вони звикають читати голосно, виразно, чітко.Добре, якщо для дитини виписали дитячий журнал. Їх і зараз друкується чимало. Діти будуть чекати зустрічі з книгою. Виховання інтересу до читання легше проходить у тих родинах, де дорослі самі люблять читати.

3. Як дитина повинна читати книгу.
При читанні треба дотримуватись основних правил гігієни читання:
1) очі треба берегти, тому не можна читати при слабкому освітленні;
2) лампа повинна бути з боку лівої руки дитини, і світло від неї не повинно падати в очі;
3) при читанні варто давати короткий відпочинок очам;
4) не можна читати лежачи;
5) не можна їсти під час читання.
Шановні батьки, пам’ятайте, що наше з вами завдання виростити повноцінну людину, тому не забувайте 10 порад «Чому треба читати», які є у мене в бібліотеці, і про які я завжди нагадую моїм читачам.
Десять аргументів для читання

/Files/images/чтение - копия.jpg1. Діти, які читають
набувають різноманітних ідей, краще долають труднощі.
Виявлено, що людина краще запам’ятовує те, що прочитано в книзі, ніж те, що показано за допомогою аудіовізуальних засобів.
Досліди підтверджують, що діти, які читають, з великим інтересом відвідують школу, навчаються добре та без зайвих зусиль, краще оцінюють навколишній світ. Вони не замкнуті, здібні визначити, чого бажають, і відстоюють свою точку зору.
2. Читання і професія
Той, хто хоче крокувати разом із часом, з прискорюваним технічним прогресом та просуватися по службі, не може обійтися без професійного читання. До нього входять книги за спеціальністю та научно-пізнавальні журнали. Не можна забувати і про щоденне читання газет.
3. Читання та обізнаність
Інформація для сучасного суспільства настільки ж важлива, як і корисні копалини, енергетичні запаси та інші ресурси. Грамотний читач знає багато шляхів отримання інформації, що допомагає йому брати участь у суспільному житті, допомагає відрізнити важливе від незначного.
4. Читання та телебачення
Той, хто читає, краще вибирає телепередачі й отримує користь від них. Телебачення конкурує з читанням, але воно не здатне замінити його, у кожного з них своя специфіка. Читання збагачує будь-яку людину. Доведено, що тільки людина, яка читає, отримує найбільшу користь від телепередач.
5. Читання та вільний час
Вільний час потрібно вміти правильно організовувати, але не всі на це здатні. Читання – не тільки активне і творче використання вільного часу, часто при цьому з’являється улюблене заняття, хобі. Радіолюбитель, садівник, кухар, історик, програміст «озброєні» перш за все книгами та журналами.
6. Читання та життєві проблеми
Читання допомагає долати критичні життєві ситуації, знайти відповідь на питання, яке турбує, розв’язати ту чи іншу проблему. «Книжкова терапія» допомагає виправити здоров’я.
7. Читання та життєвий досвід
Читач співставляє побачене з викладеним у книзі, збагачує свій життєвий досвід, уникає помилок.
8. Читання та демократія
Використання різних інформаційних джерел допомагає людині критично оцінити їх, формувати власну позицію, виключає можливість маніпулювати собою.
9. Читання та культура
Вміння читати – це невід’ємна частина культури: бо воно вчить мислити, набувати знання та розвивати уяву.

Треба привчити дітей починати читання з обкладинки та титульної сторінки книги. Треба привчити дітей берегти книгу. Її не можна кидати, рвати, малювати на ній, загинати кути сторінок, вирізувати з неї картинки. Особливо акуратно діти мусять ставитись до бібліотечної книги. Її треба обернути в чистий папір і, прочитавши, здати в точно визначений строк.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...